FANDOM

Aang-mnich pochodzący z Południowej Świątyni Powietrza. Krótko przed rozpoczęciem wojny z narodem ognia uciekł ze Świątyni i podczas sztormu wpadł wraz ze swoim bizonem, Appą, do morza. Nieświadomie wchodząc w Stan Awatara zamroził siebie i bizona w bańce powietrza, co pozwoliło mu przerzyć 100 lat.

HistoriaEdytuj

Images.jpg.jpeg

Jako nomad powietrza, Aang, podróżował po całym świecie. Mieszkał w Południowej Świątyni Powietrza pod opieką mnicha Gyatso, który służył mu jako ojciec, doradca i nauczyciel. Kiedy Aang miał sześć lat, on i kilku innych młodych chłopców zostali przewiezieni do Wschodniej Świątyni Powietrza, gdzie każdy wybrał sobie latającego bizona za towarzysza na całe życie. Aang zbliżył się do Appy i dał mu jabłko, co dało początek ich długiej przyjaźni. W wieku dziesięciu lat, Aang okazał się być lepszy od swego nauczyciela. Mając 12 lat ujawnił się jako awatar poprzez wybór czterech zabawek, które niegdyś należały do poprzednich awatarów. Aang spędzał więcej czasu na treningach niż na zabawie z rówieśnikami. Gdy dowiedział się, że ma zostać wysłany do Wschodniej Świątyni Powietrza, by tam ukończyć trening bez Gyatso - swojego mistrza, Aang uciekł na swoim bizonie Appie ze świątyni. Niedługo po ich ucieczce rozpętał się ogromny sztorm. Jedna z potężnych fal wciągnęła Appę pod wodę. Aang nieświadomie wkroczył w Stan Awatara i utworzył kulę powietrza otoczoną lodem. Kula dostarczała im powietrze i pozwoliła przetrwać pod wodą. Jednak nie wynurzyła sie zaraz po nawałnicy.

Księga Pierwsza: WodaEdytuj

Sto lat po sztormie Aang został wyciągnięty z lodu przez rodzeństwo z Plemienia Wody, Katarę i Sokkę. Został szybko wykryty przez księcia Narodu Ognia. Zuko chcąc zabić Nomada ruszył na Biegun Południowy, by powrócić z banicji do swojego kraju. Aang uciekł i wyruszył wraz z Katarą i Sokką w podróż, aby nauczyć się panować nad wodą.

Podczas pomagania pewnemu miastu, Aang przeszedł do Świata Duchów, gdzie spotkał Fanga - smoka Avatara Roku, który powiedział mu, by udał się na wyspę Narodu Ognia, gdzie mogliby spokojnie porozmawiać podczas zimowego przesilenia. Gdy dotarł tam, Roku ostrzegł go przed zbliżającą się kometą Sozina, która daje magom ognia niewyobrażalną siłę i moc.

Roku nakazał Aangowi nauczyć się wszystkich czterech żywiołów do końca lata, do czasu kiedy kometa nadleci, w przeciwnym razie nigdy nie zostanie przywrócona równowaga we wszechświecie. Gdy Aang został schwytany przez Zhao, Zuko pod postacią Niebieskiego Ducha uratował go i wypuścił, gdyż chciał złapać Aanga sam, nie mógł pozwolić, by ktoś zrobiłto przed nim.

Kiedy dotarli do Północnego Plemienia Wody, awatar znalazł nauczyciela-mistrza Pakku. Owy mistrz nie zgodził się uczyć Katary, gdyż w jego Plemieniu istnieje tradycja, że kobiety nie mają prawa uczyć się magii wody. Po walce Katary z Pakku, widząc naszyjnik, który zrobił dla Kanny, zgodził się uczyć Katarę.

Images.jpe.jpeg
Pojawiają się problemy, kiedy admirał Zaoh zaatakował Plemie Wody. Z tego powodu, Aang idzie do ogrodu i siada nad stawem. Zaczyna medytację i po chwili wchodzi do Świata Duchów. Podczas nieobecności awatara, jego ciało zostaje skradzone przez Zuko. Przyjaciele Aanga wyruszają na poszukiwania. Przyjaciele odnajdują Nomada i przy okazji ratują księcia. Kiedy wracają do Plemienia, Zaoh zabija rybę, w której ciele znajduje się Duch Księżyca. Księzyc gaśnie, a magowie wody tracą całkowicie swoją moc. Sytuacja zostaje zażegnana przez Aanga, który wszedł w Stan Awatara i z wody uformował sobie gigantycznego, wodnego potwora. Potem awatar spokojnie kończy naukę magii wody i trenuje poza plemieniem wraz z Katarą.

Księga Druga:ZiemiaEdytuj

Aang i przyjaciele zostają eskortowani niedaleko Omashu w Królestwie Ziemi. Aangowi zależało na tym mieście, gdyż to tam miał jednego z najlepszych przyjaciół, Bumiego. Pomoc oferuje im pewien generał, który chce pomóc Aangowi wchodzić i wychodzić z stanu Avatara kiedy chce. Plan niestety nie udaje się, a drużyna Aanga została zaatakowana prez genereła i jego żołnierzy. Po wygranej decydują się na podróż do Omashu na własną rękę. Kiedy w końcu dotarli do miasta, dowiedzieli się, że jest ono pod panowaniem Narodu Ognia. Kiedy latający lemur Aanga - Momo przez przypadek porywa małe dziecko, które jest synem gubernatora, drużyna awatara decyduje się na wymianę. Król Bumi za chłopca. Sytuacja okazuje się spiskiem, w którym Azula, młodsza córka Władcy Ognia próbuje złapać Aanga.

Następnie przelatywali nad bagnami. Coś kazało Aangowi lądować. Za zgodą przyjaciół zniżył lot i się rozbił. Rozdzielił się od przyjaciół i podczas poszukiwania ich zauważył dziewczynę w białej sukni z dzikiem. Później okazało się to być wizją.

Przyjaciele udają się do kolejnego miasta Ziemi i idą na Turniej Magii Ziemi, gdzie Aang chce znaleźć nauczyciela magii, czyli osoba, która słucha zanim uderzy. Odnajdują tam ślepą dziewczynę, która nie zgadza się na naukę Aanga, ponieważ ten pokonał ją używając magię powietrza. Nazwała go wtedy "iskrzące paluszki".

Images.j9peg.jpeg
Aang i reszta dowiadują się potem, że należy ona do rodziny Bei Fongów, których symbolem jest dzik. Gdy odnajdują jej dom, dowiadują się, że jej rodzice nie wiedzą o jej zdolnościach, następnie Toph wbrew woli jej rodziców dołącza do Aanga i zamierza uczyć go magii ziemi. Ziemia jest przeciwnym żywiołem do powietrza, przez co ma on trudności w opanowaniu tego żywiołu. Na drodze do Ba Sing Se znajdują bibliotekę Wan Shi Rong, która znajduje się pośrodku pustyni, gdzie dowiadują się oni wartościowej informacji - magowie ognia tracą swoją moc podczas zaćmienia słońca. Tracą jednak oni Appę, który został porwany i sprzedany przez magów piasku.

Po dotarciu do Ba Sing Se Aang odkrywa, że miasto to nie jest takie, jakim sobie je wyobrażał, prawdziwa władza nie jest w rękach króla Ziemi, lecz w rękach jego pomagiera - Long Fenga, który ma pod kontrolą tajną policję Dai Li Po odnalezieniu Appy Aang dostaje wiadomość od guru, który ma nauczyć go kontrolować stan Avatara, jednak, by to osiągnąć, musi porzucić swoje uczucia do Katary. Aang postanawia tego nie robić i wraca do miasta, dowiaduje się, że miasto jest już pod kontrolą Azuli.Aang używa stanu Avatara by pokonać Zuko i Azulę, jednak ta druga strzela w niego piorun a on upada. Umarłby, gdyby nie to, że Katara uleczyła go wodą ze źródła, którą zebrała z Południowego Plemienia Wody.

Księga Trzecia:OgieńEdytuj

Przez kilkanaście tygodni Aang był w śpiączce. Po przebudzeniu się, drużyna Avatara przygotowywała się do Inwazji, która miała nastąpić w dniu czarnego słońca. W międzyczasie Zuko najął morderca do zabicia Avatara - Iskru Iskru Bum Ziom. W dzień zaćmienia nie udało im się pokonać Ozaia, gdyż zatrzymała ich Azula.

Następnie, drużyna Avatara udała się do Zachodniej Świątyni Powietrza, gdzie spotkali Zuko, który zgodził się uczyć Aanga magii ognia. Długo pracował na ich zaufanie.

200px-Avatar Tornado.png
Aang był pacyfistą, przez co nie umiał zabić Ozaia. Nie musiał tego jednak robić, dzięki pomocy LwioŻółwia, który nauczył młodego awatara magii energii. Ten typ magii pozwala odebrać lub zablokować moc przeciwnika. Aang odebrał Władcy Ognia całą jego moc. Po wszystkim Aang i Katara uwiecznili swą miłość pocałunkiem.

CharakterEdytuj

Na początku Aang jest miłym i przyjaznym chłopcem, który uwielbia zabawę. Dowiadując się o przeznaczeniu stracił chęć do życia. Kocha zwierzęta i naturę, z co za tym idzie, jest wegetarianinem.

Aang jest pacyfistą i stara się nie używać przemocy. Podczas bitwy z Władcą Ognia, Aang powstrzymał się i posunął się tylko do odebrania mu mocy. Dzięki temu obyło się bez krwii.

Tumblr m59yxzszBx1qgxcue.jpg
Po stracie Appy Aang stracił równowagę. Był ciągle zdenerwowany i często
200px-Aang Fury.png
popadał w furię. Krytykował wszystkich, choć chcieli mu bardzo pomóc. Jednakże gdy odnalazł swojego ukochanego bizona do jego życia znowu wkroczyła radość.

Miał on straszne wyrzuty sumienia przez to, że uciekł od mnicha Gyatso. Obwiniał się za wojnę i za wszystkie złe rzeczy, które zdarzyły się podczas jego nieobecności. Z czasem jednak uzmysłowił sobie, że nie może się nad sobą użalać i naprawić zło, które rozpętało się podczas, gdy go nie było.

ZdolnościEdytuj

Magia PowietrzaEdytuj

Aang już od początku perfekcyjnie panował nad powietrzem. Tego ów żywiołu, Aang, używa najczęściej. Potrafi
Ag.jpeg
wytworzyć tornada, przenosić ciężkie przedmioty lub ludzi, oraz biegać z prędkością 1000 km/h. Magii tej żadko używa do ataku. Swojego "naturalnego" żywiołu używa także podczas latania.

Magia WodyEdytuj

Na początku Aang przwyższał zdolnością tkania wody Katarę, która mimo wszystko uczyła się dłużej od niego. Potem dzięki treningom u mistrza Pakku wyrównali swój poziom. Katara została nauczycielem magii wody Awatara już
Im3ages.jpeg
do końca. Mimo, że Aang bardzo dobrze włada wodą, używa jej najrzadziej w walce. W przeciwieństwie do Katary, Aang nie nauczył się uzdrawiania ludzi za pomocą magii wody.

Magia ZiemiEdytuj

Ponieważ Ziemia jest przeciwieństwem Powietrza, miał on od początku wielkie trudności w używaniu tego żywiołu. Jego mistrzynią magii Ziemi była Toph. Po tym, gdy musiał uratować Sokkę, przekonał się do tej magii i została ona drugą najczęściej używaną magią (po magii powietrza). Używał on jej głównie do chronienia się przed przeciwnikami, ale także często do samej walki. Gdy jest w stanie Avatara potrafi przenosić nawet największe
Image9s.jpeg
kamienie i odłamy. Jednakże, Aang nie nauczył się magii ziemi do końca - co powiedziała Toph w odcinku "The Phoenix King".

Magia OgniaEdytuj

Aang zaczął naukę magii ognia już w pierwszej księdze lecz nie ukończył jej ze względu na to, że poparzył Katarę.

Po zaakceptowaniu Zuko jako mistrza magii ognia, Aang poznał prawdziwe przeznaczenie magii ognia od smoków - Ran i Shaw. Przestał się niej bać i
Imageslo.jpeg
zaczął trenować. Nie minęło dużo czasu, gdy Aang stał się na prawdę dobry w zaklinaniu ognia. Gdy walczył z Ozaiem, używał on potężnej magii ognia (głównie dlatego, że przelatywała wtedy Kometa Sozina).

Magia EnergiiEdytuj

Aang był jedną z kilku osób które opanowały magię energii - pozwala ona na zablokowanie czyjegoś Chi, w czego rezultacie można komuś odebrać moc,
Imag98es.jpeg
lub ją przejąć. Magia energii była pierwszą magią, która istniała w świecie Avatara, z niej wyodrębniły się inne.

RodzinaEdytuj

Katara-żona

Tenzin-syn

Kya-córka

Bumi (AMON)-syn

Pema-synowa

Korra-reinkarnacja

Hakoda-teść

Sokka-szwagier

CiekaweEdytuj

  • Chronologicznie, Aang jest drugim najstarszym znanym Awatarem, umierając 166 lat po swoim urodzeniu; Kyoshi jest pierwszą, bo dożyła wieku 230.
  • Po ataku Azuli błyskawicą, Aang miał dwie blizny. Jedną na plecach, gdzie uderzyła błyskawica, a drugą na spodzie lewej stopy, gdzie błyskawica opuściła ciało Aanga.
  • Jak wspomniała w pewnym odcinku Katara, Aang w jednym ze swoich wcieleń był lewo ręczny.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki